independent and unofficial
Prince fan community
Forum jump
Forums > Prince: Music and More > the PRINCE era 1979-1980
« Previous topic  Next topic »
Page 2 of 8 <12345678>
  New topic   Printable     (Log in to 'subscribe' to this topic)
Reply #30 posted 08/01/15 10:08pm

CharismaDove

RJOrion said:

OldFriends4Sale said:

Andre Cymone play a bass shaped like Prince's latter cloud guitar

From the band video version of I Wanna Be Your Lover(October 1979)

"...i wanna be your, brother...", then he grabs Andre's shirt and pulls him in closer...i remember thinking they were about to kiss...but he spun away and sashayed over to gayle chapman.....good times

That would have been wild! lol

Maybe eye do, just not like eye did before pimp2
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #31 posted 08/01/15 11:54pm

bashraka

michael-jackson-rock-with-you-1980-7michael-jackson-rock-with-you-epic-3

TW LW TITLE Artist (Label)-Weeks on Chart (Peak Position)

1 1 ROCK WITH YOU –•– Michael Jackson (Epic)-13 (2 weeks at #1) (1)
2 2 DO THAT TO ME ONE MORE TIME –•– The Captain and Tennille (Casablanca)-15 (2)
3 4 COWARD OF THE COUNTY –•– Kenny Rogers (United Artists)-11 (3)
4 3 ESCAPE (The Pina Colada Song) –•– Rupert Holmes (Infinity)-15 (1)
5 6 CRUISIN’ –•– Smokey Robinson (Tamla)-17 (5)
6 5 SEND ONE YOUR LOVE –•– Stevie Wonder (Tamla)-13 (4)
7 7 WE DON’T TALK ANYMORE –•– Cliff Richard (EMI-America)-15 (7)
8 18 CRAZY LITTLE THING CALLED LOVE –•– Queen (Elektra)-6 (8)
9 11 THE LONG RUN –•– The Eagles (Asylum)-8 (9)
10 15 SARA –•– Fleetwood Mac (Warner Brothers)-7 (10)

11 13 I WANNA BE YOUR LOVER –•– Prince (Warner Brothers)-10 (11)
12 12 BETTER LOVE NEXT TIME –•– Dr. Hook (Capitol)-16 (12)
13 8 LADIES NIGHT –•– Kool and the Gang (De-Lite)-17 (8)
14 17 DON’T DO ME LIKE THAT –•– Tom Petty and the Heartbreakers (Backstreet)-11 (14)
15 16 THIS IS IT –•– Kenny Loggins (Columbia)-15 (15)
16 24 YES, I’M READY –•– Teri DeSario with K.C. (Casablanca)-11 (16)
17 21 DEJA VU –•– Dionne Warwick (Arista)-12 (17)
18 19 WAIT FOR ME –•– Daryl Hall and John Oates (RCA)-14 (18)
19 20 DON’T LET GO –•– Isaac Hayes (Polydor)-14 (19)
20 9 PLEASE DON’T GO –•– K.C. and the Sunshine Band (T.K.)-23 (1)

"I Wanna Be Your Lover" peaked on top 40 radio when Prince made his national television debut on American Bandstand which aired the same day the Billboard Hot 100 weekly chart was issued. It's interesting looking at the other songs on the chart and seeing not only the artists that he was in creative competition with but how his early reputation as a songwriter and live performer was at this point in his career. "Send One Your Love", "Cruisin" and "Crazy Little Thing Called Love" are all classic songs by legendary artists. Prince answered the bell on the second album.

https://weeklytop40.wordpress.com/?s=january+26%2C+1980

[Edited 8/1/15 23:55pm]

3121 #1 THIS YEAR
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #32 posted 08/02/15 3:03am

iZsaZsa

avatar

OldFriends4Sale said:



(((sigh)))


* is the 3rd picture a real mug shot?




No, it's fake.
What?
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #33 posted 08/02/15 3:19am

iZsaZsa

avatar

The unphotoshopped "mugshot" photo.

What?
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #34 posted 08/03/15 5:54am

iZsaZsa

avatar

What?
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #35 posted 08/03/15 5:55am

iZsaZsa

avatar

What?
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #36 posted 08/03/15 2:16pm

iZsaZsa

avatar


Even then he could have done a 2 hour show. heart
What?
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #37 posted 08/04/15 12:52am

nursev

My favorite Prince album still to this day....the ballads on this album are timeless. Luv em wink

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #38 posted 08/04/15 12:53am

nursev

OldFriends4Sale said:

(((sigh)))

He couldve got a lil bit lol

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #39 posted 08/04/15 12:53am

nursev

iZsaZsa said:

[img:$uid]http://d.yimg.com/kq/groups/21303846/sn/980469662[/img:$uid]

sexy, sexy lol

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #40 posted 08/04/15 1:00am

SoulAlive

bashraka said:

michael-jackson-rock-with-you-1980-7michael-jackson-rock-with-you-epic-3

TW LW TITLE Artist (Label)-Weeks on Chart (Peak Position)

1 1 ROCK WITH YOU –•– Michael Jackson (Epic)-13 (2 weeks at #1) (1)
2 2 DO THAT TO ME ONE MORE TIME –•– The Captain and Tennille (Casablanca)-15 (2)
3 4 COWARD OF THE COUNTY –•– Kenny Rogers (United Artists)-11 (3)
4 3 ESCAPE (The Pina Colada Song) –•– Rupert Holmes (Infinity)-15 (1)
5 6 CRUISIN’ –•– Smokey Robinson (Tamla)-17 (5)
6 5 SEND ONE YOUR LOVE –•– Stevie Wonder (Tamla)-13 (4)
7 7 WE DON’T TALK ANYMORE –•– Cliff Richard (EMI-America)-15 (7)
8 18 CRAZY LITTLE THING CALLED LOVE –•– Queen (Elektra)-6 (8)
9 11 THE LONG RUN –•– The Eagles (Asylum)-8 (9)
10 15 SARA –•– Fleetwood Mac (Warner Brothers)-7 (10)

11 13 I WANNA BE YOUR LOVER –•– Prince (Warner Brothers)-10 (11)
12 12 BETTER LOVE NEXT TIME –•– Dr. Hook (Capitol)-16 (12)
13 8 LADIES NIGHT –•– Kool and the Gang (De-Lite)-17 (8)
14 17 DON’T DO ME LIKE THAT –•– Tom Petty and the Heartbreakers (Backstreet)-11 (14)
15 16 THIS IS IT –•– Kenny Loggins (Columbia)-15 (15)
16 24 YES, I’M READY –•– Teri DeSario with K.C. (Casablanca)-11 (16)
17 21 DEJA VU –•– Dionne Warwick (Arista)-12 (17)
18 19 WAIT FOR ME –•– Daryl Hall and John Oates (RCA)-14 (18)
19 20 DON’T LET GO –•– Isaac Hayes (Polydor)-14 (19)
20 9 PLEASE DON’T GO –•– K.C. and the Sunshine Band (T.K.)-23 (1)

"I Wanna Be Your Lover" peaked on top 40 radio when Prince made his national television debut on American Bandstand which aired the same day the Billboard Hot 100 weekly chart was issued. It's interesting looking at the other songs on the chart and seeing not only the artists that he was in creative competition with but how his early reputation as a songwriter and live performer was at this point in his career. "Send One Your Love", "Cruisin" and "Crazy Little Thing Called Love" are all classic songs by legendary artists. Prince answered the bell on the second album.

https://weeklytop40.wordpress.com/?s=january+26%2C+1980

wow..I pretty much like every song on that chart! Alot of great songs back then music

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #41 posted 08/04/15 1:04am

nursev

SoulAlive said:

bashraka said:

michael-jackson-rock-with-you-1980-7michael-jackson-rock-with-you-epic-3

TW LW TITLE Artist (Label)-Weeks on Chart (Peak Position)

1 1 ROCK WITH YOU –•– Michael Jackson (Epic)-13 (2 weeks at #1) (1)
2 2 DO THAT TO ME ONE MORE TIME –•– The Captain and Tennille (Casablanca)-15 (2)
3 4 COWARD OF THE COUNTY –•– Kenny Rogers (United Artists)-11 (3)
4 3 ESCAPE (The Pina Colada Song) –•– Rupert Holmes (Infinity)-15 (1)
5 6 CRUISIN’ –•– Smokey Robinson (Tamla)-17 (5)
6 5 SEND ONE YOUR LOVE –•– Stevie Wonder (Tamla)-13 (4)
7 7 WE DON’T TALK ANYMORE –•– Cliff Richard (EMI-America)-15 (7)
8 18 CRAZY LITTLE THING CALLED LOVE –•– Queen (Elektra)-6 (8)
9 11 THE LONG RUN –•– The Eagles (Asylum)-8 (9)
10 15 SARA –•– Fleetwood Mac (Warner Brothers)-7 (10)

11 13 I WANNA BE YOUR LOVER –•– Prince (Warner Brothers)-10 (11)
12 12 BETTER LOVE NEXT TIME –•– Dr. Hook (Capitol)-16 (12)
13 8 LADIES NIGHT –•– Kool and the Gang (De-Lite)-17 (8)
14 17 DON’T DO ME LIKE THAT –•– Tom Petty and the Heartbreakers (Backstreet)-11 (14)
15 16 THIS IS IT –•– Kenny Loggins (Columbia)-15 (15)
16 24 YES, I’M READY –•– Teri DeSario with K.C. (Casablanca)-11 (16)
17 21 DEJA VU –•– Dionne Warwick (Arista)-12 (17)
18 19 WAIT FOR ME –•– Daryl Hall and John Oates (RCA)-14 (18)
19 20 DON’T LET GO –•– Isaac Hayes (Polydor)-14 (19)
20 9 PLEASE DON’T GO –•– K.C. and the Sunshine Band (T.K.)-23 (1)

"I Wanna Be Your Lover" peaked on top 40 radio when Prince made his national television debut on American Bandstand which aired the same day the Billboard Hot 100 weekly chart was issued. It's interesting looking at the other songs on the chart and seeing not only the artists that he was in creative competition with but how his early reputation as a songwriter and live performer was at this point in his career. "Send One Your Love", "Cruisin" and "Crazy Little Thing Called Love" are all classic songs by legendary artists. Prince answered the bell on the second album.

https://weeklytop40.wordpress.com/?s=january+26%2C+1980

wow..I pretty much like every song on that chart! Alot of great songs back then music

umm yeah...I was just a baby then lol

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #42 posted 08/04/15 1:09am

iZsaZsa

avatar

nursev said:



iZsaZsa said:



sexy, sexy lol


Yet, somehow, shy. lol
What?
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #43 posted 08/04/15 3:18am

nursev

iZsaZsa said:

nursev said:

sexy, sexy lol

Yet, somehow, shy. lol

dont ya just luv it lol razz

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #44 posted 08/04/15 5:52am

OldFriends4Sal
e

iZsaZsa said:

The unphotoshopped "mugshot" photo. [img:$uid]http://i58.tinypic.com/2zz2136.jpg[/img:$uid]

Thank U, I updated the original post

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #45 posted 08/04/15 6:41am

OldFriends4Sal
e

Marylou Badeaux & Prince

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #46 posted 08/04/15 6:57am

OldFriends4Sal
e

Why You Wanna Treat Me So Bad? video (October 1979)

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #47 posted 08/04/15 7:02am

OldFriends4Sal
e

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #48 posted 08/04/15 7:03am

OldFriends4Sal
e

Prince
CMJ New Music Report


Prince, with his Bee Gee-esque falsetto voice, could be the best indication of the next direction of Black music in the post-disco age. While some of the material on this LP (all composed, produced, arranged, and played-every instrument—by Prince) is quite danceable, the arrangements are such that there is plenty of intelligently played music going on behind the sturdy beat. Most of the LP is clearly rock, and the ballads, which sometimes feel as if they could turn into mush, never do, but remain soft and emotionally performed. One cut ("Bambi") rocks out with Hendrix-like guitar, and the hit, "I Wanna Be Your Lover," is joyously danceable. Something for everyone who wants to hear state-of-the-art pop/R & B.

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #49 posted 08/04/15 7:09am

OldFriends4Sal
e

* Prince in Right On magazine December 1979

if anyone has any other pics from this photoshoot, a bigger scan of the cover etc please share

* 8.6.2015 updated with bigger image and a 2nd

PRN

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #50 posted 08/04/15 7:21am

OldFriends4Sal
e

iZsaZsa said:

[img:$uid]http://i60.tinypic.com/afk9w7.jpg[/img:$uid] Even then he could have done a 2 hour show. heart

on the Fire It Up tour with Rick James
I forget what state he was in, but the story goes he felt it was best to dress more

conservatively, because of the area

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #51 posted 08/04/15 7:54am

iZsaZsa

avatar

OldFriends4Sale said:



iZsaZsa said:


Even then he could have done a 2 hour show. heart


on the Fire It Up tour with Rick James
I forget what state he was in, but the story goes he felt it was best to dress more


conservatively, because of the area



I guess Rick didn't give a care. Lol.
What?
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #52 posted 08/04/15 7:59am

OldFriends4Sal
e

iZsaZsa said:

OldFriends4Sale said:

on the Fire It Up tour with Rick James
I forget what state he was in, but the story goes he felt it was best to dress more

conservatively, because of the area

I guess Rick didn't give a care. Lol.

Not at all, lol
he was established

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #53 posted 08/04/15 8:08am

OldFriends4Sal
e

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #54 posted 08/04/15 8:26am

OldFriends4Sal
e

PRINCE Sexy Dancer (Mega rare original 1979 Japanese 7" b/w Why You Wanna Treat Me So Bad? in unique 'winged horse' picture insert with lyrics on reverse P-566W.

Why You Wanna Treat Me So Bad?

There's some talk going 'round town
That you really don't give a damn
They say you really put me down
When I'm doing the best I can
I gave you all of my love
I even gave you my body
Tell me, baby, ain't that enough?
What more do you want me to do?
I play the fool when we're together
But I cry when we're apart, yeah
I couldn't do you no better
Don't break what left of my broken heart, baby

Why you want to treat me so bad
When you know I love you?
How can you do this to me
When you know I care?
Why you want to treat me so bad
When you know I love you?

You know, I try so hard
To keep you satisfied
Sometimes you play the part
Sometimes you're so full of pride
And if it's still good to ya
Why you want to treat me so bad?
You used to love it when I'd do you
You used to say I was the best you'd ever had

I play the fool when we're together
I give you everything I can, yeah
And if it's still good to ya
There's something that I can't understand

Why you want to treat me so bad
When you know I love you?
How can you do this to me
When you know I care?
Why you want to treat me so bad
When you know I love you?

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #55 posted 08/04/15 11:54am

OldFriends4Sal
e

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #56 posted 08/04/15 12:09pm

OldFriends4Sal
e

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #57 posted 08/04/15 12:09pm

OldFriends4Sal
e

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #58 posted 08/04/15 12:10pm

OldFriends4Sal
e

Interview

Interviewed By Jon Bream
Minneapolis Star and Tribune, January 5, 1979

What kind of show can we expect?
Wild.

Are you nervous about it?
Yeah. But after we start I think we'll be okay.

How does it feel after spending so much time recording the material by yourself to play that same material with other people?
Different. It's complicated at times. It's fun when you hear it come back with someone else's interpretations.

It must sound different to you.
Well, yeah. Deep down I can tell it's different. But on the surface it sounds sometimes better because it's a live situation. Somebody else has just that part to take care of. It's not just me doing everything and trying to keep my energy level up at all times.

Is it difficult to make the transition from one-man band to being in an ensemble?
It's hard.

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #59 posted 08/04/15 12:15pm

OldFriends4Sal
e

5 WHY YOU WANNA TREAT ME SO BAD? (3:48)
Produced, Arranged, Composed and Performed by Prince
Engineered by Gary Brandt
Assistant Engineer: Mark Ettel
Recorded at Alpha Studios, Burbank, California
Remixed by Bob Mockler and Prince at Hollywood Sound Recorders, Hollywood, California

Published by Controversy Music, administered by WB Music Corp. ASCAP/Ecnirp Music Inc., administered by Warner-Tamerlane Publishing Corp. BMI
From PRINCE

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Page 2 of 8 <12345678>
  New topic   Printable     (Log in to 'subscribe' to this topic)
« Previous topic  Next topic »
Forums > Prince: Music and More > the PRINCE era 1979-1980