independent and unofficial
Prince fan community
Welcome! Sign up or enter username and password to remember me
Forum jump
Forums > Prince: Music and More > What are/were the best Prince songs that enhanced your romantic experience?
« Previous topic  Next topic »
Reply   New topic   Printable     (Log in to 'subscribe' to this topic)
Author

Tweet     Share

Message
Thread started 07/03/22 6:49pm

purplethunder3
121

avatar

What are/were the best Prince songs that enhanced your romantic experience?

Listening to the RSD vinyl record "The Gold Experience" made me think about how Prince was a profound (yes!) background experience to some of my best "ahem" romantic experiences. When I hear "Shhh" on vinyl throws me back to some of my best vibes back when. What are the favorite Prince songs that "enhanced" your own romantic adventures? wink

"Music gives a soul to the universe, wings to the mind, flight to the imagination and life to everything." --Plato
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #1 posted 07/04/22 8:29am

RJOrion

2 of them..

Its Gonna Be Lonely
When 2 R In Love
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #2 posted 07/04/22 9:33am

eyewishuheaven

avatar

Scoff if you will, but N.E.W.S. was and is a superb album to smash to. cool

PRINCE: the only man who could wear high heels and makeup and STILL steal your woman!
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #3 posted 07/04/22 12:33pm

FullLipsDotNos
e

avatar

Mmm, I'm trying to recall times when we had music on...

full lips, freckles, and upturned nose
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #4 posted 07/04/22 12:45pm

RJOrion

eyewishuheaven said:

Scoff if you will, but N.E.W.S. was and is a superb album to smash to. cool




You're right...especially "North" and "West"...yes lawd
[Edited 7/4/22 12:52pm]
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #5 posted 07/05/22 8:15am

roxy831

avatar

eyewishuheaven said:

Scoff if you will, but N.E.W.S. was and is a superb album to smash to. cool

Yes, West IS sex all day long imo....lol. You got that right. lol

Welcome home class. We've come a long way. - RIP Prince
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #6 posted 07/06/22 9:19am

rockford

Oddly, I've never been with a woman who liked to bone to music at all, much less Prince. Weird.

 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #7 posted 07/06/22 11:41am

BalladofPeterP
arker

  • Adore
  • Scandalous
  • Do Me Baby

 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #8 posted 07/06/22 2:32pm

purplethunder3
121

avatar

Do Me Baby! Oh, yeah! prince yes wildsign music headbang

"Music gives a soul to the universe, wings to the mind, flight to the imagination and life to everything." --Plato
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #9 posted 07/06/22 4:25pm

LILpoundCAKE

avatar

"the ball" made me gasm all over the astral plane.



"if U're lookin' 4 dirt look in Ur own back yard / plant some peace flowers in Ur warzone so I can fire my bodyguards."
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #10 posted 07/06/22 6:51pm

onlyforaminute

avatar

roxy831 said:



eyewishuheaven said:


Scoff if you will, but N.E.W.S. was and is a superb album to smash to. cool



Yes, West IS sex all day long imo....lol. You got that right. lol


nod
Time keeps on slipping into the future...


This moment is all there is...
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #11 posted 07/11/22 3:55am

Vannormal

eyewishuheaven said:

Scoff if you will, but N.E.W.S. was and is a superb album to smash to. cool

Totally agree. Loud on all speakers in every room.

Kicking off with a massage, plus loads of extyra foreplay,

some joint smokings and every 14 minutes changing roles and spaces in the house,

engding in the garden. Yep.

Then he asked what chill music that was...

;-P

S U P P O R T --- U K R A I N E --- N O W --- 4 --- MORE PEACE !!!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves. And wiser people so full of doubts" (Bertrand Russsell 1872-1972)
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #12 posted 07/11/22 6:18am

LILpoundCAKE

avatar

Vannormal said:

eyewishuheaven said:

Scoff if you will, but N.E.W.S. was and is a superb album to smash to. cool

Totally agree. Loud on all speakers in every room.

Kicking off with a massage, plus loads of extyra foreplay,

some joint smokings and every 14 minutes changing roles and spaces in the house,

engding in the garden. Yep.

Then he asked what chill music that was...

;-P


batting eyes

"if U're lookin' 4 dirt look in Ur own back yard / plant some peace flowers in Ur warzone so I can fire my bodyguards."
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #13 posted 07/11/22 7:24am

Genesia

avatar

N.E.W.S is great, but it's a tad short for *ahem* thorough people.

We don’t mourn artists because we knew them. We mourn them because they helped us know ourselves.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #14 posted 07/11/22 7:49am

Vannormal

Genesia said:

N.E.W.S is great, but it's a tad short for *ahem* thorough people.

well, put it on repeat then. wink

S U P P O R T --- U K R A I N E --- N O W --- 4 --- MORE PEACE !!!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves. And wiser people so full of doubts" (Bertrand Russsell 1872-1972)
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #15 posted 07/11/22 8:44am

Genesia

avatar

Vannormal said:

Genesia said:

N.E.W.S is great, but it's a tad short for *ahem* thorough people.

well, put it on repeat then. wink


Nah. Hearing it start over takes me out of it. Better to make a playlist that's at least 2 hours long.

We don’t mourn artists because we knew them. We mourn them because they helped us know ourselves.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #16 posted 07/11/22 9:57pm

Vannormal

Certainly NOT Kamasutra tbh. lol

-

Other great memory come to mind :

once kicked in with 'Cloreen Bacon Skin'

for some great raunchy sleazy foreplay,

a small pause, sigaret, then 'Crystal ball' for some serious more rougher part,

change positions and shit,

while climaxing on 'A Case Of U (acoustic)',

and smoking an after-sigaret on 'Girl'.

After talk about how the music kinda had us floating and going...

It was just a random Prince list that was on.

Sure fun was had i remeber very well wink

but had to chase the cat off the bed more than once.

Can't stand the cat watching stupid while boff on some surprising Prince tunes.

wink

S U P P O R T --- U K R A I N E --- N O W --- 4 --- MORE PEACE !!!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves. And wiser people so full of doubts" (Bertrand Russsell 1872-1972)
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply   New topic   Printable     (Log in to 'subscribe' to this topic)
« Previous topic  Next topic »
Forums > Prince: Music and More > What are/were the best Prince songs that enhanced your romantic experience?